24 Haziran 2011 Cuma

Gelin Halkası



Edirne'deki düğüne tam olarak 3 gün kaldı.
27 haziran gecesi Allah'ın izniyle düğünümüzü yapacağız aynı gece kınamızı da yakacağız:)
1 Temmuz'da Ankara'da olacak düğünümüze ise bir hafta kaldı :))
Zaman akıp gidiyor ben hızına yetişemez oldum.
Sürekli bir koşturmaca var,sürekli yapılacak bir iş,gidilecek bir yer,verilecek bir davetiye var :))
Anneciğim ve babacığım sağolsun bütün yük onlarda aslında bana pek bir şey kalmıyor ama onların koşturması beni yoruyor:))
Ankara'da ise biricik nişanlım ve ailesi sürekli bir telaş içindeler.
Şu düğün bitince hayırlısıyla herkesin uzun bir dinlenmeye ihtiyacı olacak.


Neyse efendim ben bu aralar sürekli bir yerlerdeyim.
Sebebi ise;bizim buralarda gelin halkası diye bir adet vardır.
Düğüne bir iki hafta kala gelin olacak kıza yakınları,akrabaları gelin halkası yapar.
Halka dediğim de bizim buralarda halka veya lokma denilen yağda kızartılarak pişirilen mayalı hamurdur.
Eş dost gelini çağırdığı gün halka yapar yanına da tatlılar falan yapılır.
Genelde düğüne hazırlık gibi oyun oynanır kadınlar arasında :))


Geçen hafta anneannem aldı beni halkaya o gün makinemin pilleri bitmiş ve farkına varmamışım fotoğraf çekemedim.
Malesef ki halkaya ait fotoğraf yok elimde:((
Ama öyle lezzetliydiler ki:)
O gün anneannem hazır toplanmışken dedemin ruhuna yasin okuyalım dedi.
Okundu,allah kabul etsin inşallah.
Dün en yakın arkadaşlarımdan biri beni halkaya aldı.
Annesi enfes halkalar yapmıştı.
(düğün üstü sırf yağ:) ne kadar güzel şeyler yiyorum dimi :))
Bugün de teyzem halkaya aldı beni.
Ama baştan dedim halka yapma hamur işi başka şeyler yap.Halka çok yağlı oluyor.
Maksat adet yerini bulsun bir arada olalım değil mi.
Yukarıdaki tabak teyzemle küçük kuzenimin bizim için hazırladıkları.Hepsi harikaydı valla :))
Yarın sabah üst kat komşumuz kahvaltıya davet etti:))
Cumartesi de karşı komşumuz halkaya alacakmış beni.
Ona da dedim sakın halka yapma,ne yapayım dedi salata falan yapalım diye kararlaştırdık sonra.


Düğünümüzden önceki son günlerde sevdiğim insanlarla keyifli vakitler geçiriyoruz...
İnşallah kendi evimde de güzel sofralar kurarım hepsine...
Herkesin beni ne kadar çok sevdiğini bir kez daha bir kez daha hissediyorum ve tabi onları ne kadar sevdiğimi...
Benim canlarım hepsi...


Evimdeki son günlerim..
Hüzün doruklarda...
Daha doğrusu mutluluğumuza mutluluk gözyaşları eşlik ediyor...
Çok güzel heyecanlar yaşıyorum...
Rabb'im sevdiğiyle herkese yaşatsın bu güzel mutluluğu inşallah...

6 yorum:

tubitos dedi ki...

canım ne güzel yaaa düğün öncesi stres falan kalmaz böyle ohh sefanız olsun =))

.ankara düşleri. dedi ki...

_tubitos ;
evet valla süper oluyor tavsiye ederim tatlım :))

S♥A dedi ki...

ay ne güzel bir gelenek o öyle,bazen gelenekleri eleştiriyorum ben ama aslında hepsi çok anlamlı,son bekar günlerini sevdiklerinle geçirmen ne güzel.Afiyet olsun şekerim ama dikkat et tehlikeli şeyler bunlar ,)

.ankara düşleri. dedi ki...

_s&a ;
valla eskiden ben de dalga geçerdim ne o öyle diye bi baktım bana gelin halkası yapılıyo herkes öyle hevesle istekle çağırıyo ki insan mutlu oluyo.
gerçekten çok mutluyum :))
tehlikeliler ama dikkat ediyorum :))

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Canım benim ilk defa duydum halka geleneğini, bizim burda kız evine toplanırlar hep. sizin orası daha güzelmiş kız gidiyor ohh ne güzel :)
Dedenin ruhu şad olsun..
Allahım cümlemizi mutlu mesut etsin inşAllah.
Şimdiden tebrik ederim hayatım,mutluluklarınız daim olsunn

.ankara düşleri. dedi ki...

_pembe esinti ;
evet valla güzel bizim adetimiz :))
çok sağol canım amin.
hepimiz çok ama çok mutlu oluruz inşallah çok sağol :))