12 Eylül 2011 Pazartesi

Evde Meyve Suyu Yapmak





Özelikle son bir aydır kendime faydalı bir eğlence buldum:)
Evde meyve suyu yapıyorum sık sık.
Ramazanda bir gün evdeki meyvelerin yumuşadığını fark edince meyve suyu yapayım dedim kendi kendime.
Hem havalar çok sıcaktı buz gibi evde yapılmış meyve suyu iyi giderdi.
O günden sonra bittikçe yapıyorum:)


Önce evde ne meyve varsa -tabi tatları birbirine yakışacak olanları- kimilerini parçaladım kimilerini bütün halde büyük boy tencereme koydum.
Üzerine bol miktarda su koydum ve ocakta meyveler yumuşayana kadar kaynattım.








Aslında komposto yaparken meyveler bütünlükleri bozulmayacak sürede kaynatılır ama ben meyve suyu haline getireceğim için biraz fazla kaynatıyorum.
Ocağın altını kapatınca da göz kararı şeker ekliyorum.
Meyveler ve su ılındığı zaman meyveleri süzgeçten geçiriyorum.
Ne kadar posası bol olursa sindirim sistemi için de o kadar faydalı çünkü.


Biz evde bir aydır hazır meyve suyu veya asitli bir içecek içmiyoruz.
En faydalısı evde yapılmış mis gibi meyve suları içip kendimizi serinletiyoruz:)))
İçinde ne olduğunu biliyoruz ve gönül rahatlığıyla içiyoruz:)
Ramazanda iftara çağırdığım misafirlerime de bol bol yaptım ve herkes çok beğendi.


Bence meyveler hala çok renkli ve çeşitli iken siz de deneyin :))






Herkese bol renkli ve neşeli bir hafta diliyorum...

19 yorum:

tubitos dedi ki...

ohh marifetli insanın hali başka eline sağlık canım..

bir güzel çift dedi ki...

bana ne güzel bi fikir verdin sağolasın...yazını okur okumaz evde tek tük kalmış bi türlü tüketemediğimiz meyveleri bi araya topladım kaynatmaya başladım :) bol vitaminli ve güzel olacak inşallah.sevgilerle...

.ankara düşleri. dedi ki...

_tubitos;
ay şımartma o kadar beni :))
herşey sağlıklı yaşam için :)))))

_bir güzel çift;
bir kişiye bile faydam olduysa ne mutlu bana:))
afiyetle içersiniz inşallah:)
bu arada az önce okudum ama yorum yazmadım sanırım bi bebek geliyormuş galiba yuvanıza bence onun için de çok faydalı olacak :))
şimdiden hayırlı olsun ve afiyet olsun :)))

hayat güzel dedi ki...

hamarat gelin senii:)) ohh mis gibi, ellerine sağlık canım:)

a. gizem dedi ki...

eline saglıkkk afiyetler olsunnn :) nasıl alıstın degılmı ankaraya :)))
sevgiler

.ankara düşleri. dedi ki...

_hayat güzel;
sağol tatlım:)
sen de dene bak pek seveceksin eminim :))

_a.gizem;
sağol gizemcim:))
alıştım tabi insan sevdiğinin yanında olunca çabucak alışıyor.
bi tek ailemi çok özlüyorum o da normaldir :)))
öpüyorum çok :))

Meyra dedi ki...

oh ohhh evine alışmış yeni gelinimiz bide meyve suları yaparmış:)) hamarat yeni gelin seni;) nasıl ankarada yaşam bakalım?

.ankara düşleri. dedi ki...

_meyra;
:)) alemsin tatlım :))
evime alıştım ankaraya alıştım herşey güzel çok şükür.
arada canım sıkılıyo ama eşim sağolsun çıkıyoruz geziyoruz dolaşıyoruz hYAT işte yuvarlanıp gidiyoruz :)))))))

Çılgın Mevdoş dedi ki...

Ellerine sağlık zaman zaman bende yapıp şişelerle dolaba koyuyorum ama meyve çok sevdiğim için pek kalmıyor benden :)))

.ankara düşleri. dedi ki...

_çılgın mevdoş;
çok teşekkür ederim:))
biz yeni evliyiz ya gezmekten evde durup meyveleri tüketmeye pek vakit kalmıyor :))))

Aslı dedi ki...

Ellerinize saglık nefis görünüyor. tarifi aldım bende yapıcam..çok tskler :)

çeşnici Handan dedi ki...

Evde bekleyen meyveleri hemen bu tarif ile meyvesuyuna dönüştürüyorum. Ellerinize sağlık hem sağlıklı hem de lezzetli.

.ankara düşleri. dedi ki...

Aslı,
afiyet olsun :))
deneyin mutlaka :))

_çeşnici handan,
çok teşekkür ederim:)
gerçekten çok sağlıklı ve lezzetli :))
şimdiden afiyet olsun :))

S♥A dedi ki...

hamarat yeni gelin ,) ne kadar sağlı bişey yapmışsın ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim :)

.ankara düşleri. dedi ki...

_S-A;
çok hamaratım maşallah :P
sağol canım mutlaka dene hazır meyve sularından kat be kat daha lezzetli ve sağlıklı :)

NeSLiNaMe dedi ki...

nasilda canim cekti vallaha kalkip yapcam yada meyvami yesem :)

.ankara düşleri. dedi ki...

nesliname ;
valla hemen yap derim tadı bambaşka oluyor :))

Aysun Karaalioğlu AYS♥STYLE dedi ki...

ne sahane bir fikir, harika gorunuyorlar...


http://aysstyle.blogspot.com/

.ankara düşleri. dedi ki...

_aysun karaalioğlu;
kesinlikle denemelisin çok leziz :)))