27 Haziran 2012 Çarşamba

Hayrünnisa...

Bloğumu okuyan,güzel dualarını esirgemeyen,benden sürekli haber bekleyen herkese kocaman bir merhabayla başlayayım yazıma.
Herkesi merakta bıraktım ama affınıza sığınıyorum.
İnternete girmeye pek vakit bulamadım açıkçası.
Ama gelen mailler,bırakılan yorumlar karşısında artık herkesi haberdar etmenin vakti geldi de geçiyor diye düşündüm.


Nereden başlasam bilemedim açıkçası.
yarın kızımız doğalı tam 3 ay olacak Allah'ın izniyle.
ilk 20 gün annemler yanımızdaydı.15 gün öncesine kadar da kayınvalidem bizdeydi.
sağolsun ikisi de bana ,minik kızımıza çok yardımcı oldular,zor günlerimizde desteklerini esirgemediler.


15 gündür 3 kişilik çekirdek bir aileyiz...
hep hayalimizdeki gibi...


ilk 2.5 ay açıkçası pek de kolay geçmedi.
her gün dr. randevuları,gaz sancıları,kabızlık,ateş gibi şeyler,uykusuz günler geceler derken çok şükür ki son 15 gündür bayağı düzene girdi hayatımız.


Kızımız hastanede biberona alıştığı beni hiç emmedi ki benim de sıkıntıdan,üzüntüden sütüm bayağı az geldiği için devam sütüne başlamak zorunda kaldık.
bir aydan sonra beni emmeye başladı,sütüm onu doyurmasa da kokumu alması  yetiyordu bana.
sonra gaz sancılarımız ve kabızlık tavan yapınca gene emmeyi bıraktı bizimkisi malesef.
şimdilerde sütümü sağıp veriyorum,gerçi o kadar az geliyor ki malesef...


ameliyattan sonra sıvı boşaldıkça başı kendini toparladı kızımızın.
şu an hala diğer bebeklerden geniş baş çevresi ama kilo aldıkça normale dönmeye başladı


ameliyattan önce ve bir gün sonra çekilen mr görüntülerinde beyinde ciddi bir toparlanma ve büyüme görüldü.
bu sevindiriciydi.
ameliyattan bir ay sonra bir mr daha çekildi o da çok sevindiriciydi.
tabi ki normal bebeklerle aynı değil ama buna bile binlerce şükür.
mr'ın en kötü yanı anesteziyle çekiliyor olması.
sanki ameliyata giriyor.
ilk iki mr da yoğun bakımda olduğu için anlayamamıştım,zaten ben de hala doğum şokundaydım.
ama 3.mr da mr a girerken ve anesteziden ayılma halinde çok ama çok canımız yandı,eşimin de benim de.
mr kapısında ben dualar ederken bir bayan geldi yanıma.
neyi var kızının dedi,anlattım,inşallah bir şeyi kalmaz,geldiğinden beri seni izliyorum hep dua ediyorsun,inşallah Rabbim dualarını kabul eder dedi.
ben ağladıkça ağladım...


3. mr dan sonra dr.umuz Hakan Yakupoğlu bizi pediatrik beyin cerrahı olan,ve alanında Türkiye'deki birkaç pediatrik beyin cerrahından biri olan ve ameliyatımızdan önce kendisinin de fikir danıştığı Prof.Nejat Akalan'a yönlendirdi.


Zaten ameliyatı Hakan Yakupoğlu'na yaptırmasaydık Nejat Hoca'ya yaptırmayı düşünmüştük biz de.


Nejat Akalan hocaya gittiğimizde,önce bebeğimizin bütün vücudunu,emme refleksini kontrol etti.


Bir bebeğin emmesi ve ağlaması sağlıklı olduğuna dair en önemli noktalarmış meğerse.
Nejat hoca bu çocuğun uzuvlarında bir sorun görünmüyor,herşeyi çok normal dedi,yani bedensel bir şey görünmüyor dedi.
Zaten olsaydı kendini belli ederdi,hareket edemezdi dedi.
mr sonuçlarına bakınca da ameliyat çok başarılı geçmiş,sıvı gayet başarılı boşalmış ve en önemlisi beyin kendini gayet iyi toparlamaya başlamış dedi.
Tabi biz çok sevindik.
On gün sonra kontrole gittiğimizde kafa yapısını daha da düzelmiş buldu Nejat hoca daha da sevindik.
tabi her dr gibi Nejat Akalan hoca da zihinsel gelişim için bir şey diyemiyor,
onu Allah bilir,zaman geçtikçe göreceğiz diyor.
tabi ki herşeyi bilerek dünyaya getirdik biz onu ama gene de ne olacak diye meraklanıyoruz.
sürekli dua ediyoruz ne olur siz de eksik etmeyin dualarınızı...


20 gün önce bir gece eşim kızımızın ellerinde bir hareket fark ediyor ve hemen kameraya çekiyor.
uykusunda her bebek hareket eder ama bunun bir nöbet olma ihtimali de var mevcut hastalığımızdan dolayı.
tesadüf ki ertesi gün Ankara Üni. Tıp'a gidecektik,çocuk dr olan bir akrabamıza muayeneye.
videoyu izletince,nöbet olabilir,nörolojiye gidelim dedi.
nöroloji uzmanları da nöbetten şüphelendiler, EEG çekilmesini istediler.
Zaten beyinde bu kadar sorun olan bir çocukta olası bir ihtimal bu dediler.
sonuçları,Prof. Gülhis Deda'ya gösterdiler,ilaca başlanmasını uygun buldular.
bir daha olmasını engellemek adına.
çünkü her nöbet beyin fonksiyonlarına zarar demek.
tabi her nöroloji uzmanı gibi oradaki dr.lar da neden aldırmadınız,söylemediler mi,neden doğurdunuz gibi sorular sorup can yaktılar.


pzt günü eeg sonucu mr sonuçlarını bir de akrabamız olan Nöroloji Profesörü Okay Vural'a gösterdik.
kızımızın ilk doğduğu günkü videosunu falan.
çok toparlamış kendini maşallah dedi.
erken müdahalenin büyük faydası olmuş,inşallah daha da toparlar dedi.
sevindik tabi...


şu an kızımız 3 aylık,
başını henüz tutamıyor ki zaten dr.lar biraz geç olabilir demişlerdi.
tutacak gibi duruyor,dr.lar da öyle diyor ama başı biraz büyük olduğu için geç olur korkmayın dediler.
omurilikte bir sorun yok tutar ama zamanla diyorlar.
henüz takip edemiyor malesef ki,ki normal zaten bazı şeyleri tam vaktinde yapamaması.
ama beni tanıyor,hissediyor,babasını da öyle...
yaptığımız oyunlara yavaş yavaş tepkiler vermeye başladı.


bazı şeyler zamanla olacak ama inşallah olacak...


Sadece Allah'ıma sürekli yalvarıyorum,hepimiz sürekli dua ediyoruz...
her namazımızda,her an dilimizde dualar...


gören herkes hiçbir şeyi yok bu kızın diyor...


normal bebeklerden bir farkı yok yani...


Rabbim bizim gibi şifa bekleyen herkese şifa versin inşallah...


bize dua eden herkese bir haber vereyim istedim,biraz bölük pörçük oldu galiba yazım ama yazarken kaç defa ağlama,süt,mızmızlık arası verdik siz tahmin edin...


Biz bugünü hayal bile edememiştik...
Allahımıza binlerce şükür...






ben doğuma girmeden önceki gece eşime,yüzüne bile bakamadan evimize üç kişi dönebilecek miyiz acaba demiştim.
sessizce ağlamıştık...
o sabah doğuma giderken apartmanın kapsında dönüp bir daha baktım arkama,
iki kişi çıktığımız bu kapıdan nasıl gireceğiz acaba dedim kendi kendime...
sanki doğuma değil ölüme gidiyordum...
hep dua ederek girdim doğuma,yüzüm asıktı,ağlayarak girdim ameliyathaneye.
son kez baktım herkesin yüzüne...
en çok babamın yüzü gözümden gitmiyor...
bir de eşimin...
elimi tutuşu,ameliyathanenin kapısında ayrılışımız...
onsuz kalışım...
Tamer Hoca'ya bana doğumdan çıkınca yaşayıp yaşamadığını söylemeyin dedi.
Eşim yanımda olsun öyle söyleyin dedim.
sonrası....
ameliyattan çıkınca ilk gördüğüm kişiye yaşıyor mu dedim...
evet dediler,başı büyük mü dedim biraz dediler.
ben inanmadım beni kandırıyorlar dedim.
eşimi sordum kapıda bekliyor çağırın dedim.
odaya çıkışım,eşim,annemler hayal gibi...
eşim hemen yoğun bakıma çıkmışı bebeğimizi görmeye.
nasıl girdim bilmiyorum diyor,kayın pederim beni de alın oğlum yalnız girmesin demiş izin vermemişler.
eşim gördü ilk..
hemen elini tutmuş babasının...


Rabbim sen evladımıza şifa ver...


ne olur sizler de dualarınızı esirgemeyin...


biz bugüne dualarla geldik...
hepimizin,hepinizin dualarıyla...


inşallah daha da iyi günlere dualarla geleceğiz...


Hayrünnisa koyduk adını..
hayırlarla gelsin,hayırlara vesile olsun diye...


maillerde ismini soran çok olmuştu
ismiyle dua edelim diyenler..
Allah hepinizden razı olsun...
maillerinize de yavaş yavaş döneceğim,ne olur kusuruma bakmayın...


herkese sevgilerimi gönderiyorum...
Dualarınızı esirgemeyin...
Allah'a emanet olun...




(bugün keşandaki düğünümüzün yıldönümü,zaman ne çabuk geçiyor...
pazar günü de evlilik yıldönümümüz...
nice yıllara canım eşim,herşeyim...)


















30 yorum:

tubitos dedi ki...

beni ağlattın canım sen yaaa :(( hayrünnisa senin gibi bir annesi sizin gibi bir ailede doğdugu için çok şanslı bir evlat. adı gibi ömrü de güzel olsun inşallah. ben inanıyorum herşey normale dönecek en başından beri hep bunu düşünüyorum, umudunu sakın yitirme. senden bir ses duymak iyi oldu canım, bu arada yıldönümünüzde kutlu olsun sanki daha dün gibi hatırlıyorum, benim nişanımla senin düğünğn çok yakındı. İnşallah daha da güzel haberlerini alıcaz canım allah herşeyi gönlüne göre versin, sağlıkla uzun nice seneleriniz olsun birlikte.. sevgiler..

Nalan dedi ki...

hoşgeldin canım benim şuan işyerinde monitörün arkasına saklandım ağlıyorum, zor tutuyorum hıçkırıkla ağlıcam.

Hayırlı uğurlu olsun kızınız , ne güzel haberler le geldin sen öyle :) Hepimiz sana dua ettik, Rabbim tüm şifa bekleyen hastalara derman olsun.Dermansız dert vermesin.Bitanem herşey daha da güzel olacak , bunlar imtihan :( sakın kendini koyverme tevekkül edicez ve yaradana sığınacağız.İnşallah bir gün gelecek bu çekilen acı ve bu zor imtihan güzel sonuşlarla karşına gelecek.

Yavrum benim adını hayrünisa koydunuz demek ,ömrü kaderi güzel olsun İnşallah.

Aktuelmoda dedi ki...

Canım inşallah çok daha sağlıklı günleri olsun meleğinizin,Allah herzaman yardımcısı olsun inşallah,güzel günler sizlerle olsun canım benim..

aşgaane dedi ki...

nefesim kesile kesile okudum yazını, rabbim sen koru dedim defalarca... ve inanki yüreğim acıdı,Allah sizlere sabır hayrünisaya sağlık versin inşallah... dualarımdasınız canım

n@zo dedi ki...

O kadar çok girdim ki sayfana. Yeni yazıyı görünce bugün kalbim güm güm yaptı :)
İyi olmanıza çok sevindim.
İnşallah hep güzel haberler verirsin artık.
Adıyla yaşasın minik meleğin..

SOLMAZ dedi ki...

İyi haberlerinizi aldığımıza sevindim. Allah daha iyi günler göstersin çekirdek ailenize...

Betul dedi ki...

sürekli bloga bakıp durdum, bir haber gelir mi diye. neyse ki haberler hayırlı, inşallah daha da iyi olur minik Hayrünnisa. Allah ona uzun ve sağlıklı bir ömür verir inşallah.

Sessizce dedi ki...

Rabbim evladınızı sizlere bağışlasın, tez zamanda sağlığına kavuştursun inşallah.
Ne büyük bir sınavı ne büyük bir inançla geçirdiniz okurken hayran oldum size.
İnşallah hayırlısıyla minik Hayrünnisa sağlığına kavuşacak, ondan vazgeçemeyen anne babasına koşarak sarılacak günü gelince.
Allah'a emanet olun. Sevgilerimle.

elif dedi ki...

sizi hiç tanımıyorum,bloğunuzuda bugün okudum,insan tanımadığı birine bu kadar çok ağlayabiliyormuş kendime hayret ettim,her cümlenizde size dua ettim,sabrınıza dayanma gücünüze hayran kaldım,herşey çok güzel olack eminim,allahım yardım etsin.dualarım sizinle...

Adsız dedi ki...

Merhaba ve gecmis olsun.Sizin icin cok dua ettim insaallah kiziniz bir an önce dahada saglikli günlere kavusur.Ben hamile iken doktorlar cocugum icin saglikli olmaz demislerdi fakat cok sükür Allahima sapasaglam dogdu.Kizim simdi 13 yasinda ve masaallah süper zeki.En sonki yazinizdan beri acaba bebegin durumu nasil diye ara ara baktim en sonunda bugün yazinizi okudum biraz rahatladim.Icinizi ferah tutup dua edin yeter Allah her seye kadir.selamlar.Almanyadan Mehtap.

zelis dedi ki...

Ohh bugünlerine sükür Rabbimin...
senden haber almak,senden güzel haberler almak ne kadar güzel canim benim...Hayirlar getirdi insaallah Hayrünisa,daha daha hayirlar getirecek insaallahhh....Allahim size bagislasin...hep yüzünüz gülsün....

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

ne güzel çok sevindim gelişmelere..hayırlı bi ömür diliyorum hayrunnisaya.çok sevindim yazmana.aklımdaydınız sürekli.daha iyi olacak herşey Allahın izniyle.dualarım sizinle...

Adsız dedi ki...

BEN DE KEŞANLI OLARAK DUALARIM SİZİNLE.BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN BENDE ÇOCUĞUMLA İLGİLİ ÇOK SAĞLIK PROBLEMLERİ YAŞADIM AMA ALLAHA ŞÜKÜR ŞU AN 7 YAŞINDA VE İYİ YÜREĞİNİZİ FERAH TUTUN LÜTFEN.ALLAH BÜYÜKTÜR.HOŞÇAKALIN.

Adsız dedi ki...

BEN DE KEŞANLI OLARAK DUALARIM SİZİNLE.BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN BENDE ÇOCUĞUMLA İLGİLİ ÇOK SAĞLIK PROBLEMLERİ YAŞADIM AMA ALLAHA ŞÜKÜR ŞU AN 7 YAŞINDA VE İYİ YÜREĞİNİZİ FERAH TUTUN LÜTFEN.ALLAH BÜYÜKTÜR.HOŞÇAKALIN.

Ozlem dedi ki...

Cok sukur rabbime. Allah saglikla sihhatle hayirlisiyla buyutmeyi nasip etsin. Sifalar versin adi gibi kendi de guzel olan Hayrunnisa bebege. Allahim sen tum bebekleri koru, iclerinde bizim yavrularimizi da.

gökkuşağı pembesi dedi ki...

Rabbim yanında olsun,meleğini size bağışlasın :( çok sevindim gelişmeleri okuyunca daim olsun bu sınavıda atlatırsınız siz güçlü ailesiniz demekki.Dualarımdasın ..

denizimm dedi ki...

rabbim acil şifalar versin

Adsız dedi ki...

Merhaba,

En kısa zamanda, en zahmetsiz şekilde şifaya kavuşması dileği ile.

Güle güle, sağlıkla, huzurla büyüsün.

S♥A dedi ki...

İyi olmanıza çok sevindim canım,Allah şifalar versin Hayrünnisa bebeğe..İnşallah gittikçe daha iyi olacak sen çok güçlü bir annesin,herşey yoluna girecek zamanla inşallah.

nohut oda dedi ki...

çok sevindirici gelişmeler olmuş inşallah tamamen sağlığına kavusur allah kalbınıze gore versın kabul etsın dualarını..

deniz dedi ki...

Bu yazınızı ağlayarak okudum ve kendi yaşadıklarımdan ötürü. Hayrunisa'ya Allahtan uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum. İnş. benim kızım gibi onunda hiçbirşeyi kalmayacak. Sizi de çok öpüyorum güzel anne..

AssoRTieK dedi ki...

aklım hep sizde,senin kadar kötü ve üzücü günler geçirmiyoruz belki ama hep dua ediyoruz.allahım sizlere sağlık versin ve acılarınızı dindirsin inşallah.Her duamda sizinle olucam ve hayırlı haberlerinizi beklicem edirne'den...

Yücel Eser Bandırmalı dedi ki...

Çok sevindim iyi olmanıza.Aslına bakarsanız çok endişeliydim sizin için.Çünkü komşumun çocuğunda görmüştüm,sizin de aynı şeyleri yaşayacağınızı bildiğim için üzüldüm.Siz daha şanslısınız.Tıp o zamana göre ilerledi.Onlar ameliyat yaptıramamıştı.En acı tarafı ise bebeği annesinden başka kimse kabullenmedi.Eşi bebek gece ağladığında "Boşver bakma" diyormuş.Kayınvalidesi "Masraf edip durma" diyormuş.Nitekim kayınpederinin evinde oturuyorlardı ve evden çıkarıp köye taşıdılar.Kadının üzüntüsünü unutamıyorum, "orada çocuğuma bakmama izin vermeyecekler,ne yapacağım" diye ağlıyordu.Sonra ne oldu bilmiyorum.Bunları üzülmeniz için anlatmıyorum.Allah sabrımızı,inancımızı çeşitli şekillerde sınıyor.Çocuklarımız bize emanet.Onlar ne şekilde doğmuş olursa olsun onları sevgimizle büyütmek bizim görevimiz.Sizi kutluyorum.Eşiniz de siz de takdire değersiniz.Allah yüzünüzü güldürsün inşallah.Sevgiler...

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

nasılsınız.nasıl oldunuz anne kız ? hayrunnisa nasıl?

fatma dedi ki...

Maşallah Hayrunnisaya Allah sağlıklı hayırlı ömür versin analı babalı büyüsün inşallah hikayenizi merakla takip ediyorum inancınıza Allaha teslimiyetinize imreniyorum inşallah Rabbim dualarınızı kabul eder yavrunuza şifa verir inandığınız yoldan dönmediğiniz ve yavrunuza sahip çıktığınız için bizlere çok güzel bir hayat dersi oldunuz halimize şükretmek için aslında ne çok sebebimiz var herşey gönlünüzce olsun güzel haberlerinizi bekliyoruz

gezicini dedi ki...

iyi olacak her şey.. dualarımız sizinle.
sevgiler
gorki

Körfezcadısı dedi ki...

Hayrünisa nasıl oldu gerçekten çok merak içindeyim. Hergün gelip bakıyorum hayırlı haberler almak için ama hiç bir şey paylaşılmamış. Umarım iyidir sevgiyle sağlıkla kalın

deniz dedi ki...

Hayrunisa dan iyi haberler bekliyoruz ve sizin icin dua ediyoruz.

tubitos dedi ki...

canım nasılsın, bebiş nasıl, sesin çıkmıyor hiç..

SEHER dedi ki...

Sizi Yeni takip etmeye basladim blog isminiz dikkatimi cekti Ben Ankara'liyim AMA su anda amerikada yasiyorum.Sizi okudugum bir kac gunden beri hic aklimdan ve dualarimdan cikmadiniz hele ki minik bebeginiz Rabbim tez zamanda sifasini versin ins.ve yuvanizdan sagligi mutlulugu hic eksik etmesin insss.Anne olmak Rabbimin bize verdigi en mukemmel hediye bu hediyeleri en guzel sekilde yetistirmek umuduyla sevgiler SEHER