18 Ekim 2012 Perşembe

Hacettepe Günleri


ne kadar uzun zaman olmuş yazmayalı.
ne badireler atlattık o zaman zarfında biz,ama bugünümüze binlerce şükür...

Hayrünnisa şimdi 6.5 aylık kocaman bir kız oldu.
ama 4.ayımızda başlayan Hacettepe günlerimiz bolca acı,bolca gözyaşı,umut ve dualarla geçti.

temmuz başında kızımızın baş çevresinde büyüme başladı.
zaten sürekli Nejat Akalan Hocanın takibi altındaydık ve gelişimi sürekli bizleri umutlandırıyordu.
ne var ki baştaki büyüme temmuz ayı boyunca devam etti.
8 ağustos günü Nejat hoca tomografi istedi,yarın Hacettepeye gidin dedi.
gitmeden önce ekibini arayıp bilgilendirdi,geleceğimizi söyledi.
o gece tam iftar vakti,Hayrünnisa'nın gözlerinde bir şaşılık olmaya başladı,nefes alış verişi yavaşladı,hareketleri yavaşladı apar topar Hacettepe çocuk acile gittik.
ertesi sabah hemen hacettepe çocuk hastanesi çocuk beyin cerrahisine yatış yaptık.
kızımızın karın boşluğundaki hortumu bir kesiyle dışarı aldılar ve drenaj denen bir şey bağladılar.
yani beyin sıvısı bir süre drenajda birikecekti.
hortumun ucu tıkanıklık yapmış,yani enfekte olmuştu.
bu yüzden de başta büyüme başlamıştı.

9 ağustosta başlayan bölüm 31 deki yatışımız tam 18 gün sürdü.
Hayrünnisa'ya 15 gün süren bir antibiyotik tedavisi uygulandı enfeksiyon için.
belirli aralıklarla bos sıvısında alındı ve tahlil yapıldı.
3.tahlil temiz çıkınca,
herkesin bayram gezmesi yaptığı,kavurmalar baklavalar yediği mübarek ramazan bayramının birinci günü,minik kuzumuz akşam altıda ameliyata alındı.
ve shunt revizyonu yapıldı.
shunt takımı komple değişti yani.

sürekli ettiğimiz dualarla yavrumuz sağ sağlim çıktı ameliyattan.
herşey yolundaydı çok şükür ki...

ameliyattan sonra 5 gün daha kaldık hastanede.
buraya yazarken ne çabuk yazdım,kimseyi sıkmayayım diye nasıl da kısaca anlattım diyorum kendi kendime ama bir bilseydiniz içimde kopanları,bir görseydiniz gözyaşlarımızı,ana kız hastane odasında bir başımıza geçen gecelerimizi,uykusuz gecelerimizi,yorgun günlerimizi,babamızı eve gönderdikten sonra arkasından bakıp bakıp ağlamalarımızı...
çok zordu,çok zor...

herşey iyi,ameliyat iyi,minik kuş iyi derken ameliyatta eski shuntın çıkarıldığı yerde bir yara oluşmuş,cildin hassaslığından dolayı.

18 gün sonunda hastaneden çıkmıştık ama her gün gene hastanedeydik.
bir plastik cerrahi bir beyin cerrahisi sürekli yarayı takip ediyordu.

en sonunda yara koptu ve alttan shunt gözüktü.
plastik cerrahi shuntın yeri değişmek zorunda,aksi halde o tarafa yatırıldığı müddetçe yara kapanmaz dedi.

ve biz tekrar bölüm 31 e yatış yaptık minik kuşumla.
yani tekrar bir revizyon olacaktı.
ama bu sefer minnoş gripti,ben hastaydım,eşim hastaydı bir süre bekledik.
ve 2 ekimde tam da babamızın doğum gününde minik kuşumuz 3.ameliyatına girdi sabah 8 de.

çok şükür ki ameliyat gene iyi geçmişti,shuntın yeri değişmiş,açılan yara plastik cerrahinin doku kaydırmasıyla kapanmıştı.

bu sefer hastanede fazla kalmadık 4 ekim akşamı kızımız iyi olduğu için taburcu olduk şifa ile...

yani 8 ağustosta bir girdik hacettepeye 4 ekimde anca çıkabildik.
hala ara ara kontrole gidiyoruz.
mesela yarın dikişler alınacak hayırlısıyla.

tabi biz hastanede yatarken dışarıda da çok şeyler yaşandı ailemizde.
yatışımızın 2.gününde kayınpederim kalp krizi geçirdi,şans ki o sırada hastanedeymiş ve hemen anjiyoya alınmış.
bin şükür yoksa dr.un dediği o ki kaybedebilirmişiz Allah korusun.
tam dedemiz iyileşti dedik,ameliyattan bir gün sonra eşimle annem hastaneye yanımıza gelirken ayrancıda tam emniyet genel müdürlüğünün önünde bir trafik kazası geçiriyorlar.
eşimin kolu kırılıyor,annem iyi,araba neredeyse pert.
suçlu 8 de 8 karşı taraf.
eşimin kolunda kırılan kemik skafoid kemiği öyle bir kemikmiş ki normal kol kırıklarına göre 3 4 ay daha geç kaynıyormuş.
2 ay oldu hala kaynama olmadı zaten,kolu hala alçıda sevgilimin.
yarın muayene olacak,ameliyat olacak mı alçıyla mı devam edilecek ona karar verilecek.
tabi o da hacettepede...
bu süre zarfında eşim tabi ki raporluydu ve hep yanımızdaydı.
çok şükür...
hele ki özel odaya geçince daha da rahat ettik.

neyse şimdi evimizdeyiz...
her bir köşesi dünyalara bedel olan evimizdeyiz...
hani insan bir gün dışarı çıkıp akşam eve gelince oh evim gibisi yok der ya,
ben hastaneden her gelişimde evimmmm diye ağladım...
daha da kıymetini bildim...
evimin,yuvamın,bebeğimin,kocamın,ailemin...

şimdi Hayrünnisa Rabbime binlerce şükür çok iyiye gidiyor...
el kol hareketleri,göz koordinasyonu,motor hareketleri çok çok iyi,
açıkçası dr.lar bu kadarını beklemiyorlardı :)
sadece bir şeyi uzun süre elinde tutamıyor yaşıtları gibi.
bir de hala başını tutamıyor.
ama artık netleşen bir şey var ki,
3 aylıkken beyin cerrahları da nörologlar da başını tutamaması ağırlıktan mı yoksa nörolojik mi bilemiyoruz,zaman gösterecek diyorlardı,
kızımız şimdi 6.5 aylık ve dr.lar ağırlıktan kaldıramıyor diyorlar :)
çünkü başı 1 yaşındaki çocuğun başı kadar.
ama en azından ağırlıktan olduğunu ve er ya da geç tutabileceğini söylüyorlar binlerce şükür...
hatta biz ek gıdaya bile başladık:))
o kadar büyüdük yani :)))

beyin cerrahımız Doç.Dr.Burçak Bilginer de zeka olarak çok etkilenmiş gözükmüyor tabi zaman gösterecek ama ben iyi buluyorum dedi.
hatta hacettepenin genetik dr.ları da gördüler kızımızı.
çeşitli testler yaptılar nörolojik.
ve çok iyi buldular,onlarda pek etkilenmemiş gibi duruyor dediler.
hatta genetik doçenti ben zekada bir gerilik göremedim açıkçası yaşıtlarına nazaran dedi.

zaten ameliyat sonrası tomografilerde beyin dokusunda önemli ölçüde bir büyüme var ilk haline göre bu bile beklenmiyordu.
çok çok şükür...

binlerce şükür....
ne kadar şükretsek Rabbime az...
biz en zor sınavdayız eşimle...
evladının acısı en acı bu hayatta...
Rabbim dualarımızı geri çevirmiyor şükür ki...

ne kadar şükretsek,ne kadar yalvarsak az...


en son yazdığım yazımdan beri sürekli mail atan,yorumlar bırakan çok sevgili blog dostlarım...
Rabbim hepinizden razı olsun...
tek tek dönemedim sizlere ne olur affedin...
ama okuyunca anlamışsınızdır ki bilgisayar başına oturmaya dahi vaktim olmuyordu,yazmak içimden gelmiyordu.

bundan sonra buralardayız inşallah kızımla ben...

dualarınızı eksik etmeyin,hala ihtiyacımız var...

Rabbim bize ve bizim gibi şifa bekleyen herkese şifalar versin inşallah...






28 yorum:

S&A dedi ki...

Canım yazını görünce nasıl sevindm,yazabildiğine göre iyisiniz demekki.Allah şifalar versin kızına,eşine.Kazalar,belalar uzak olsun inşallah.Arada ses ver böyle merak ediyoruz.İnşallah çok daha iyi olacak Hayrunnisa.

pembe mor alg dedi ki...

tatlım benmm duam seninle prenses iyleşçek bak görürsün...

Miss Sensible dedi ki...

Canim benim okurken bile cok etkilendim ki senin yasadiklari, hissettiklerin nasildir kim bilir. Allah sizlere sabir versin.. Minik kusunun ameliyatinin iyi gecmesine cok sevindim, durumunun daha da iyi olmasina da.. İnsallah her sey daha iyi olacak..

Meyra dedi ki...

canım eşine geçmiş olsun olan bir kol kırığı olsun...
Hayrünisacığıma gelincede o güzel yüzünü göreceğiz yakında güleç güleç ben hissediyorum bunu...çünkü sizin gücünüz yetecek onun çok daha iyi olmasına...
kendinize çok iyi bakın lütfen, sevgiyle kalın, sağlıkla kalın...

tubitos dedi ki...

canım benim yaa neler atlattınız siz böyle, kayınpederinin durumu, eşinin kazası da tuz biber olmuş. sizde çok büyük nazar var bol bol okuyun kendinize, okutun büyüklere. hayrünnisanın iyi olmasına çok sevindim biliyorsun hastalıklarda en önemli ilaç moral. birçok blogger sizler için dua ediyor biliyorsun, herkesin iyi dilekleriyle herşey yoluna girecek inşallah.. yaşadıklarınızı bi siz bi allah bilirsiniz allah bundan sonra hep güzel günler göstersin size, bu imtihanı da atlatmış olun inşallah. kendine çok iyi bak bebeğinin en çok sana ihtiyacı var.. çok öpüyorum arada ses var böyle.. sevgiler..

SEHER dedi ki...

Cok sukur Rabbime cok sevindim insAllah daha da guzel olur Hersey bu arada esinize kayinpederinize ve annenize cok cok gecmis olsun Allah bir daha yasatmasin kotu anlari.Masallah ek gidalara bile baslanmis :)) Hersey gonlunuzce olsun insAllah.Siz yine arada bir de olsa yazin merak ediyoruz tatli bebegi :)

gökkuşağı pembesi dedi ki...

çok şükür hayırlı,güzel haberler verdin bize...
Rabbim prensesle birlikte olsun...

mimozayım dedi ki...

Ağlayarak okudum, üzüldüm yavrucağın bu kadar sıkıntı çekmesine. İnşallah turp gibi zıpır bi prenses olacak. Allah Şafi ismiyle şifa versin tüm hastalara. Çok geçmiş olsun.

berenimo dedi ki...

Seni hatırladım ankara düşleri. Ben hamileydim küçük bi blogum vardı. Sen istanbulda yaşıyordun sevgilin ankarada. arada birbirimize yorumlar yapardık. Ben blogumu kapattım, başka bir blog açtım. Beni takip ettiğini görünce adından hemen hatırladım. Evlendiğine çok sevindim, bebeğin olduğuna da. Senin gibi pozitif düşünceli bol bol dua eden bir insanın hayatı hep güzel olr merak etme. O tatlı miniğini de çok öperim. Biraz büyüsün oyun grubu kurarız:)

loststone dedi ki...

cok cok zor zamanlar gecirdiniz. hepsini sadece üzülerek dua ederek okuyabildim sadece. arada bir girip bakıyordum acaba birsey yazdı mı diye. ne kadar iyi ki güzel haberler verebiliyorsun. buna da sükür. ben de hacettepe beslenme bölümü mezunuyum orada hatta bölüm 31 de staj yapmıslığım var. bir bebek vardı hidrosefalisi olan ama ailesi tarafından terkedilmişti. hiç unutmam o meleği hemşirelerin sevgisiyle buyuyordu. o ne kadar sanssızsa sizin yavrunuz bir o kadar sanslı yanında siz oldugunuz için. Allah kolaylık, güç, sabır, sağlık versin.

SOLMAZ dedi ki...

Geçmiş olsun. Yazmaya vaktin olabildiğine sevindim, bu iyiye işaret. Kızın için bol şifa ve sana da sabır ve kuvvet diliyorum. Allah dualarını hep kabul etsin inşallah.Tekrar geçmiş olsun sevgilerimle...

leylâ dedi ki...

maşaAllah çok daha iyi ve güzel günleriniz olsun çok sevindim.sessiz sedasız hep sayfanıza baktım,dualar ettim Rabbim ,şifa diledim.Daha güzel haberlerinizi,daha sık almak dileğiyle :)

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

senden haber almak çok güzel.bu müjdeli habere çok sevindim.çok çok sevindim.herşey daha iyi olacak inşallah.maneviyat o kadar önemli ki.pozitif bilimler düşünce gücü diyorlar bizse dua.dua ile dünya dururmuş derler.dualarımız hep sizinle.minik hayrunnisa ile.sevgi dolu ailesinin dualarıyla şifa bulur inşallah yavrum.minicik bedeniyle nelerin üstesinden geliyor Allah'ın izniyle hayrunnisa.size de azıcık sabır ve dua düşüyor.babasına ve dedesine geçmiş olsun.hayrunnisanın bu atlattıklarından sonra kol kırılınca aman kırılan kol olsun deyiveriyor insan.Allah şifasız dert vermesin.kaynar inşallah kolu.tubacığımın dediği gibi nazar ayetleri okuyun bol bol.cevşen taşıyın ve okuyun.az da olsa sadaka vermeyi ihmal etmeyin.bizimse aklımızdasınız.Allah'a emanet olun..hayrunnisaya öpücükler..

.ankara düşleri. dedi ki...

_s&a;
canım benim çok sağol bugünümüze binlerce şükür.
arada ses vermeye çalışacağım söz :)

_pembe mor alg;
canım çok sağol...
inşallah rabbimin izniyle..

_miss sensible;
evet canım iyiyiz çok şükür çok sağol...

_meyra;
sağol meyracım,inşallah :))

_tubitos;
tuğbacım çok sağol canım.
nazar çok var malesef ki,hep okuyoruz,hatta kayınpederim kurban bile kestirdi ama yok gitmiyor:(

_seher;
çok sağolun güzel dilekleriniz için.
arada ses vereceğim söz :)

_gökkuşağı pembesi;
canım benim çok sağol :))

_mimozayım;
inşallah canım,tek duamız o...
sağol.

_berenimo;
.ok şaşırdım ve mutlu oldum yorumuna:)
eski bloğunun ismi neydi merak ettim :)
hele bi büyüsünler de kurmaz mıyız :))

_loststone;
çok teşekkür ederim Allah razı olsun...
bazı şeyler vicdan meselesi olmalı,içim yandı o bebeğe.
bu çocuklar sevgiyle iyileşiyorlar buna inanıyorum,çok yazık...

_solmaz;
çok ama çok teşekkür ederim,daha da iyi olacağız inşallah...

_sağolun,Allah razı olsun...
inşallah...

_güzel şeyler dükkanı;
canım benim çok ama çok sağol,hiç unutmadın bizi varlığını hep hissettirdin bana Allah bin kere razı olsun senden.
bol bol okuyoruz hala,cevşeni ben hep okuyorum zaten,Rabbim yardımcımız olsun inşallah,sen de dualarını esirgeme ne olur.
sevgilerimle:))



BlogVintage Duygular dedi ki...

Dualarim sizlerle, insallah meleginiz cok cok iyi olur. Aklimdaydiniz,ara bir bakiyordum,insallah iyidir diyordum. Bayraminiz mübarek olsun. Sevgiler

cicibiciseylerr.blogspot.com dedi ki...

CANIM MINIK PERIYE COK UZULDUM AMA IYILESMESINEDE SEVINDIM BIYANDAN..
RABBIM BINLERCE KEZ ŞİFA VERSİN BİRDAHA YAŞATMASIN İNŞALLAH BU KOTU GUNLERİ..
COK ZOR BI DURUMDAYMISSINIZ RABBIM KAT KAT SABRINI VERSIN BU SURECTE..
DUAMDASINIZ.ÖPERİM.

GÜZİN dedi ki...

canım benim neler neler atlatmışssınız siz :(( miniğimizin daha iyi olduğu hatta hiçbir sorunun kalmadığını haber vermeni dört gözle bekliyorum ama çok şükür bak sağ salim doğdu ve güzelce büyütüyorsun kızını..inşallaj hersey dahada güzel olacak..dualarım hep sizinle canım benim..güzel güzel haberlerini bekliyorum

cicileydi dedi ki...

Çok geçmiş olsun öncelikle..
Neler atlatmışsın..
RAbbim sağlık huzur versin
kızını size bağışlasın
(ümmeti muhammedinki ile birlikte)

Verilmiş sadakanız varmış karşı gelmiş sanırım
bu kadar şey üstüste gelipde isyankar olmamak ne büyük erdem
unutmaki RAB' sedği kulunu çok sınarmış..
Evlat acısı görmek kadar üzücü bi durum yoktur sanıırm..
Bnm kızım 10 yaşında yatıp kalkıp allahım ona kötü gün gösterme hastalık gösterme evladımın acısını bana gösterme diyip yalvarıyorum...

Tekrar tekrar çok geçmiş olsun
inş bi aksilik daha olmazda yavrun sağ salim büyür...

Hayat paylaşınca güzel dedi ki...

İnanının bu yazdıklarınızı okurken gozlerım doldu,cok sukur kı ıyılesmıs kızınız ama Rabbım en yakın zamanda acıl acıl sıfalar versın,daha ıyı olun ınsallah.Dualarım sızınle...

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

canım benim..hep dualarımda olduğunuzu hissetmene sevindim.daha güzel günler göreceğiz inşallah hepbirlikte..

hümeyra dedi ki...

Epey sıkıntılı günler geçirmişsiniz geçmiş olsun.Ben de bebeğin durumunu merak ediyordum,zekasının yaşıtlarıyla aynı olması çok sevindirdi beni.Yaşı arttıkça ve fiziksel olarak büyüdükçe başının büyüklüğü normalleşecektir diye umuyorum.Sağlıklı ve huzurlu günleriniz hiç eksilmesin hayatınızdan.Sevgilerimle

KOVA KADINIYIM BEN dedi ki...

şükürler şükürler şükürler olsun
bunların hepsini de atlatacaksınız ki ne kaldı
fıstıkın çok çok daah iyi olcak baksana bizim minik amazon nasıl da doktorları hayran bırakmış kendine :D

maşallah suphanallah

bununla mı geçmiş olsun diyelim ne diyelim bilemedim

duam inan hep o minik prenses için.
her şey çok güzel olsun
2013 çabucak gelip en başta size uğur mucize sağlık huzur dirlik getirsin :D

Adsız dedi ki...

MERHABALAR,
İSMİM SERPİL. DENİZLİ DEN YAZIYORUM SİZE.BLOGLAR ARASINDA GEZERKEN HACETTEPE GÜNLERİMİZ BAŞLIKLI YAZINIZ DİKKATİMİ ÇEKTİ.GİRDİM BLOGUNUZA VE KALBİM ÇIKACAKMIŞ GİBİ ATARAK VE HIÇKIRA HIÇKIRA AĞLAYARAK OKUDUM YAZILARINIZI.RABBİM SİZE BAĞIŞLASIN EVLADINIZI VE ŞİFALAR VERSİN İNŞAALLAH. NEJAT HOCAYI.BURÇAK HOCAYI DA BİLİYORUM BİZİM DE AMELİYATIMIZI ONLAR YAPTI.AMA BİZİM SHUNT DEĞİL BEYİNDE OLUŞAN KİTLEYDİ RAHATSIZLIĞIMIZ.20 EYLÜL 2011 DE AMELİYATIMIZ YAPILDI.RABBİM ÇOK BÜYÜK.ÇOK ŞÜKÜR İYİYİZ ŞUANDA.BÜTÜN YAŞADIKLARINIZI BİREBİR BENDE YAŞADIM.SİZİN GİBİ BENİM ÇOCUĞUMA DA YAŞAMAZ DİYEN ÇOK DOKTORLAR OLDU.ÇOK ZOR GÜNLER GEÇİRDİK.BELKİ SİZE SAÇMA GELEBİLİR AMA YAZMAK İSTEDİM İŞTE.HATTA SİZİNLE GÖRÜŞMEK DE İSTERİM.ŞİFA AYETLERİ(Kİ EMİNİM Kİ YAPMIŞSINIZDIR)VERMEK İSTERİM.HİSSETTİKLERİNİZİ ÇOK İYİ ANLAYABİLİYORUM.VE ARTIK DUALARIMA HAYRÜNNİSA YI DA EKLİYORUM.
SELAMETLE İNŞAALLAH.
seralacar@hotmail.com mail adresim ulaşmak isterseniz eğer

aylin dedi ki...

gözyaşları içinde okudum:(( çok çok geçmiş olsun allah bir daha yaşatmasın dualarım sizlerle:(
anne olunca daha da içinde hissediyor insan başkasının acısını:(
bir an evvel güzel günler gitmemek üzere sizlerle olsun.

deniz dedi ki...

Ne kadar sevindim iyi haberlerinize. İnsallah cok daha guzel olacak. Yasanilan sikintilar yavrunuzun sihhati ile unutlup gitsin.

deniz dedi ki...

Guzel haberlerinize oyle sevindim ki Allah yavrucaginiza saglikli ve sihhatli uzun onurler versin. Yasadigi seyler gecsin. Sizlere de onun sihhati ile mutluluk versin.

Sena dedi ki...

İg arkadaşın bu gün bloğunu ziyaret etti ve sizin için çok dua edicek

sibel dedi ki...

Rabbim yardimciniz olsun.